Just do it!

Just do it!

torsdag 28 augusti 2008

En sensommarnatt...

-Det jag mest förundrades över, var att det hade gått så fort att köra från Skåne.
Jag körde ner i en dal och en "wow" känsla intog hela mitt sinne, så vackert!
Böljande grönt landskap med porlande vattenfall och granskog, som nådde ända ner till dalens slut. Väl därnere,
övertog björkarna ansvaret och sträckte sig längs hela ån, som så stolt fulländade detta konstverk.
Jag intog detta som om vore det mitt sista intryck!
När vinden så varsamt rörde björkarnas kronor, såg jag det lilla samhället, där en ny upplevelse nådde mig...bara massor av gamla trävillor, med verandor och lummiga trädgårdar, där vittvätt hängde mellan fruktträd och vajade i kronornas gungande rytm.
Jag tänkte... "Om detta är verkligt, då är det här jag vill bo"
Klockan var tidigt på morgonen och jag var i Kalix och jag var framme dit jag skulle...till Anette!
Jag stannade bilen och andades djupt in denna okända doft av uppenbarelse, innan jag knackade på för ett efterlängtat möte.
Och en visshet om att ha hittat platsen i mitt liv, värmde hela mig och lämnade leendet som bevis...


Ja, mina vänner, visst är det otroligt, vilken känsla en dröm kan lämna kvar!
Det tog mig en bra stund att komma ur min "nya" plats när jag vaknade i morse.
Och fortsättningen hade gott räckt i ett inlägg till, men det tänker jag behålla för mig själv..:)
Men gissa om vi hade trevligt..:)
MEN... aldrig hade jag drömt detta, om inte just Anette, hade haft en sån påverkan på mig med sin underbara blogg...Tack Anette!
Och alla ni andra också!
Som fyller mina dagar, med er ändlösa
kreativitet, positivitet,
era varma ord och er godhet.
Jag är så glad, att få ta del av denna skatt!
...och tackar ödmjukast.

Till er alla...

vill jag ge, dessa ljuva utmärkelser som jag har fått av,
tre underbara tjejer...
Lila´s bloggvärld
I villa grå
Stämningsfullt

"Jag tackar så hjärtligt, för att ni tänkte på mig tjejer"...*lycklig*


Och till slut denna...
som jag har fått av en ljuvling till,
"Tack så mycket" Lena...*lycklig igen*
den jag vill ge till just Anette, som tack för all inspiration och
en trevlig natt..;)

Må ni alla ha den bästa dagen,
och så hörs vi alldeles snart igen!

Tjingeling...

12 kommentarer:

inga Heiddal sa...

Grattis till dina utmärkelser... Krammiz INGA

Jenny Oak Fae sa...

Det låter ju trevligt..!

: )

Grattis till dina awards, dem är du SÅ himla värd!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Tidsmästarinnan sa...

men ååå, vilken härlig dröm... :-D

jag drömmer också om att få kolla in Kalix, hihi!

Varm kram till dig och grattis till dina fina utmärkelser! Ja vi är många fans till din blogg!

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Gúa du är ju tokigt härlig så jag blir alldeles lycklig!!!

Föst tänkte jag.."va..har hon KÖRT hela vägen hem till Anette..???" men så läste jag vidare..en Goa-dröm hihi..härligt! Kanske var det en sanndröm..? Kan du stanna till nästa gång och plocka med mig..jag är också så himla sugen på att åka upp till norrland och japp Kalix och japp Anette ;)

Kram din going!!!
Största kramen kommer här genom cyberrumden med en racerfart..

Mia

PS glömde ju helt av mej att skriva det jag skulle skriva..! Jag håller med totalt..MYCKET lättare att planera en resa..3 timmar och swisch så sitter du i mitt kök och äter lime-paj :) eller..? *hihi* Jag är lite allvarlig också..det vet du :)

LantlivsAnette sa...

Åhhh tack snälla söta du..jag ryser nu..tänk ändå att vi möttes i natt..hii..hii..
Jag hoppas att jag bjöd dig på nåt riktigt gott och att vi pratade och hade det trevligt..
Det är banne mig inte illa då blogg vännerna drömmer om mig också..!!
Tack än en gång för de fina orden om mig och min blogg...
Nu ska jag gå och packa , jag åker ju till S-holm i morron på mässan,det är ett himla planerande av vad man ska ha på sig,man vill ju vara snygg då man kommer till storstan..fniss..
Håret är klippt, naglarna lackade,benen insmorda med brun utan sol..jaa jisses vilket ståhej...
Ha det så bra vännen Kram Anette

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh det var ingen dålig dröm det :)
Så vackert du beskriver det :9
Idag har jag träffat en bloggvän i verkligheten! Ingen mindre än Karin i villa grå och hennes fina familj! Sååå kul!
Ha en bra kväll.
Kram!

spetsar och änglar sa...

Grattis till utmärkelsen!!!Din dröm lät ju underbar.
Får du för dig att åka upp till Norrland.
Så kan du ju altid svänga förbi mig .Så bjuder jag på kaffe eller någon annan dryck om du föredrar det.

Kram Heléne

My White Cottage sa...

Grattis vännen till alla dina utmärkelser! Förstår så väl att du får dem... :)

Det kändes som jag var med på ett litet hörn i din dröm också, så målande beskrev du den. Det lät som en härlig dröm! Det är klart det är härligt att träffa Anette, hon verkar vara en sån himla gullig tjej!

Jag längtar tills vi ses nästa vecka och kan prata vidare!!! Så många tankar som snurrar... Tills dess, ha det allra bäst!

Varma kramar från Jenny

Solsjö - Under en vind sa...

Tänk att vi tar med oss bloggarna, drömmarna och idéerna dygnet runt!!!

Grattis till alla fina awards!

Hoppas att allt är bra med dig! Här öser det på för fullt just nu, men imorgon är det äntligen fredag igen....

Ha det gott, kram!

Min Verden sa...

Det er en award til deg hos meg :) God helg. Hanne

Viola sa...

HEJSAN, DET VAR ETT TAG SEDAN. DU ÄR JU EN RIKTIGT POET SÅG ALLTIHOP FRAMFÖR MIG. INSTÄMMER I GRATULATIONERNA. SJÄLV ÄR JAG NERE I SKÄRGÅRDEN FÖR LÅNGHELG, SOLEN SKINER DET ÄR INTE SANT. HÄR ÄR DET STOR HANTVERKSMÄSSA SÅ HÄRLIGT. ÄR DET OK ATT JAG LÄNKAR DIG SÅ JAG INTE GLÖMMER BORT DIG OCH MISSAR ALLT DET VACKRA, HA EN SKÖN HELG, KRAM TILL DIG

Synnøve. sa...

Vilken mysig dröm.
Jag såg landskapet framför mig när jag läste vad du skrev.
Hoppas att det var ett härligt möte hehe....
Kram mig.
Synne.