Just do it!

Just do it!

måndag 21 september 2009

Att dela med sig...



Idag känner jag mig viktig, fast med ett över framför..:)
Jag har äntligen insett att vågen visar helt andra siffror än de jag inbillat mig. Eller, jag har inte inbillat mig det egentligen, utan hållit i hyllorna där den står och på så sätt minskat trycket liksom..;) Men till slut så gav hyllorna vika!
Och nu när jag ändå är inne i fasen Rensa i Röran, så tänkte jag att något ska göras åt denna mängd extra kilo, som jag har samlat på mig och inte alls behöver.
Det faktum att alla jeans jag inte kommer i, har ramlat från hylla ett, till att numera vara undanknuffade i den nedersta lådan i en byrå, har jag inte alls brytt mig nåt vidare om. Har tänkt tankar som..."ja, ja, de passar bättre nästa gång"! Men nu har det blivit så många nästa gång och inget händer. Då hittar jag på saker som..."Jag trivs inte längre i jeans"!
VA?!?
...Jag som älskar jeans och har alltid gjort.
Klart att jag inte trivs i dem när jag får använda tving för att tränga ner lårens dallriga dunkonsistens. Nej, då bara tar jag på mig en skön långkjol och en tunika över. MMMM...så skönt! Massa plats för alla kroppsdelar som numera vill göra sig påminda genom att sticka ut här och där. Mest där faktiskt...alltså på magen!
Jag känner inte till denna mage, egentligen. Jag tyckte lite synd om den från början och tänkte att klart den kan få bo här en stund. Men nu har den totally tagit över. Och jag har tröttnat.
Så nu mina kära, ska det äntligen börja tränas här i hemmet Island. Tio kilo har jag samlat på mig de sista fyra åren och fem ska väck!
Och det är nu jag vill dela med mig...
-Vid intresse, hör gärna av er till mig på mail.
Jag skickar dem i gamla franska järnlådor, med texten priorité, Fraktfritt!
Leveransdatum beräknas till den 10/12 2009, men förhoppningsvis tidigare. De kräver plats för att trivas, men behöver minimalt underhåll. Choklad är bäst, men även vanligt socker går bra. För snabbare volymökning, är ett glas vin då och då ett säkert kort.
Observera att sticklingar också är möjligt att ta av denna produkt. Jag rekommenderar Alladinaskar (ljus chocklad) för det ändamålet. De tar sig fort, så håll ett vakande öga på dem.
Och jag lovar att de håller...länge.
Om du länkar till min blogg så har du dubbla vinstchanser..;))))

Om inte detta räcker finns ju alltid Tradera. Och då hittar jag på nåt annat att dela med mig av, här på bloggen...Snart!

Puss och kram till er alla mina underbara!
Och tusen tack för alla besök och varma ord...*GLAD*


Så ses vi snart igen, allvarlig eller tokig...man vet aldrig.
Men förhoppningsvis med träningsvärk...

Kram...

31 kommentarer:

Luiza sa...

Haha! Jag känner igen det där, med magen och jeans, bortförklaringar!
Mycket väl!

Kul att du blivit motiverad till att börja göra någonting åt det, jag har ingen motivation alls.

Underbara bilder!
Ha en skön kväll!
Luiza

gittan sa...

hahahahahahaha.... du är ju bara för go! Men här har du en like för även jag har lyckats samla på mig lite extra. Fast här har de landat på helt annat ställe, magen ser ok ut, men rumpan =§ den och låren är mer skrämmande. Jeansen, de kan man ju drömma om att få på. Så jag tackar för erbjudandet men avböjer, jag har så det räcker. Mina gillar både choklad och ostbågar gärna samtidigt och ofta. Helgalet! Men jag har också bestämt mig för att ta itu med problemet "skolbänkssittar-kilon" och har lyckats slarva bort nästan två redan. Kan inte hitta dom! Men du har kanske sett dom? Ha det riktigt gott (fast inte chokladgott då) Sen håller jag tummarna för att mina två inte hittat hem till dig ;P

Kram gittan

Eddan sa...

Åh vad typiskt. Jag som kände att jag kunde tänka mig att ta över precis ALLT från dig och ditt vackra hem ångrar mig nu. Just det du erbjuder idag har jag själv i överflöd ;-) så jag står över den här gången! Du får berätta här i bloggen om du lyckas med denna avyttring för i så fall ska jag göra ett försök jag också :-D!
Lycka till önskar jag dig!

kram från Anette

Anonym sa...

For en nydelig blogg du har!
Her skal jeg virkelig bruke tid til å nyte bilder og tekst!!

Ha en fin uke!

rosenskära sa...

Vad skönt att höra att det inte bara är jag som känner så! Jeansen, mitt i prick, de som var stora i midjan för ett år sen går knappt att knäppa nu. Alla skärp är undanstuvade, de behövs inte längre. Bakningen har satt sina spår, milt sagt...

Så jag tackar för erbjudandet men det finns säkert någon där ute som behöver dem bättre än jag...


Lena

Anonym sa...

segjum tvær, ég át svona 5 diesel gallabuxur sem ég kemst ekki í, kemst reyndar ekki bara í buxur överhuvud taget, bara svona falleg búttuð, í jogging kjólum og pilsum, komin með vibba tilfinningu á sjálfri mér, ojbarasta, ég er fangi í vitlausum líkama, og ég ætla að ná af mér þessum 10 kg, fyrir jól, engin spurning, þvagræsilyf, hægðarlyf, er eitthvað sem ég mun EKKI hika við að nota, nenni þessu ekki lengur, ég skil þig, við gætum kannski hist og farið í kraftgöngu með stöfum (maður brennur víst 50% meir með þeim, ég hélt að þeir væru til að styðja sig við sko)
T

Emmas utsikt sa...

God afton! Vill bara säga att jag ÄLSKAR dina bilder. Nu ska jag leta efter lite info om huset. Finns det? :)

Malin sa...

Her kjenner vi oss mange igjen:)

Nydelig bilder du viser her idag igjen - I love your blog:)

Klemmer Malin

pysseltanten sa...

Hihi....neeeeh...detta är en delgivning som jag INTE vill va med i...=)))
Har redan MER ÄN TILLRÄCKLIGT...=)))
Men såå himla svårt att bli av med!..=/
Kanske oxå ska försöka dela med mig...hihi...
Ha en underbar vecka...
Kraamizar Git

andi sa...

*Hihi*, känner VERKLIGEN igen mig! :) Har dock på sistone börjat känna motivationen smyga sig på mig. Jag tänker försöka haka fast i den och INTE släppa taget! "Nautilus, here i come!!!" :)
Lycka till!

Mvh-andi

LOPPISLIV sa...

haha hihihi du är för härlig du, vilket roligt inlägg...Jaaa det där med att träna det skjuter jag på jämt nuförtiden, var väldigt duktig för några år sen, hmmm men nu är jag bara på promenader med hunden ibland. Vill börja träna för att få lite mer ork och kondition, för hälsans skull...ska nog ta och börja på friskis, nästa vecka kanske...hmm så har jag sagt väldigt ofta senaste åren...ha ha. Men du...jag tar gärna lite av ditt erbjudande, särskilt om man placera lite extra i kupstorleken då :-)

Härliga bilder du visar, ett sånt där karljohan bord har jag med som du visade i inlägget innan, och en liknande klädd soffa också :-) men du får alltid till det där lilla extra. Vansinnigt vackert hem har du. Älskar dina bilder. Kraaam på dig / Paula

KLARA LAVENDEL sa...

Hej! Jo extrakilon är vad man hela tiden får tampas med. Men... i januari i år bestämde jag mig för att nu, just nu ska jag ändra detta. Jag har prövat GI, Viktväktarna etc. Nu ringde jag en dam som hade Cambridge-metoden. Äntligen har det lyckats!Jag har nu gått ner 13 kg och äter ett mål mat om dagen samt ett mellanmål. Motion är ju också viktigt, men bara för att komma igång och se resultat så kan jag rekommendera detta. Tack för fina tankar och bilder och ett Stort lycka till!!! Kram Ingela

Mitt hvite hus sa...

ja dette er det nok flere som kjenner seg igjen... jeg også,.. Så herlig skrevet Guà..... Masse lykke til med slankingen....
klem =)

spetsar och änglar sa...

Du är ju för underbar i dina berättelser!!!"Ler"

Önskar dig lycka till!

Ha en riktigt fin dag!
Kramis

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Hehe du är roligt du ;) Och Jättefina bilder har du att visa oss som vanligt :)
kram!

http://www.shabbychicliv.blogspot.com/

Karin Krut sa...

Vilka härliga bilder, du har så vackert hemma :) Jag har en del överflödigt som jag skulle vilja bli av med också ;) Jag har börjat försöka göra mig av med ett eller annat kilo men i den här åldern sitter allt lite hårdare fast än för tio år sedan... men det är väl bara att kämpa på :)
Önskar dig lycka till och ha en skön vecka
Kram Karin

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Du som er fra island har sikkert hørt om Jonina Ben og hennes detox-behandling - anbefales hvis du vil bli sunn og frisk og i tillegg vil ta av noen kilo! Jeg var på Island i sommer - veldig inspirerende!

Klem Anette:)

Rummet för välbefinnande sa...

*asgarv* fy sjutton vad du är härlig! Ja, jag skrattar, jag identifierar mig starkt samtidigt som jag förundras över din makalösa förmåga att skriva!!!!!
Du är ju bara bäst alltså.
Tror jag köper en enkel biljett nu också står jag utanför din dörr i eftermiddag......
Du saknas i mitt liv "fniss"
Tänk, jag har ett par så där våldsamt läckra jeans i min garderob förstår du som min mamma höll på att få andnöd när jag köpte!!!!! Det är bara två år sedan men det händer faktiskt att jag öppnar garderoben, tar fram jeansen och tänker:
-Det är sant Mia, de här läckerjeansen har suttit på dig. Och det är då jag blir lite orolig för mig själv - HUR KUNDE DET BLI SÅHÄR? Hur kan jag bara förlika mig med detta.
Men, du vet som det är i matematik:
Minus och minus blir ju plus - så om jag tar dina extrakilon och lägger ihop dem med mina så kanske det blir inget kvar liksom?!
Tack för underbart inlägg!
Ha det allra bäst!
Kram kram Mia

Pysselpalatset sa...

Ha ha, ibland kommer den där insikten som en total överraskning!
Va! gått upp!- Jag.... Men bry dig inte om att skicka något paket till mig... Jag VÄGRAR hämta ut det... Ler. Ha en god smal vecka kramar Jeanette

Vitt för själen sa...

Ja jäklar vad jag känner igen mig.
Gud så roligt skrivet. =)

Underbara bilder. Stort Lycka till med vikten/Sophia

Norregård sa...

Hej!
Du har verkligen humor!! Underbara bilder som vanligt! Du har ett sånt fint hem. Inspirerande att få se!
Hälsar malin

Kallholmen sa...

:)
Bara mer att älska brukar vi försvara oss med.
Men det finns ju så mycket att njuta av och livet blir ju så tråkigt utn vin och choklad.Suck
Men träningscykeln står där den står och ful är den också!
Så ska den nu stå och dessutom vara ful så tycker jag att jag måste cykla lite då och då.
Kram Malin

jane sa...

Vá härligt du skriver!

kram Jane

Skogsdoft & havsbris sa...

Sitter här och ler, du skriver bara för roligt! :) Du har verkligen rätt inställning till de extra kilona, ta det hela med rätt sorts humor så går det säkert som en dans att bli av med dem! Jag får också avböja erbjudandet om lite extra kilon, har ett och annat själv som jag gärna skulle skänka bort... Några fler som känner sig i behov av lite extra tillskott? Hör av er till mig i så fall! ;D

Gammelbålsta sa...

Hej!
Du är rolig du... skicka inget till mig. har precis börjat träna på ett gym bara för tjejer. Curves. Superbra. Jag har en hel hög med jeans i skåpet som jag kunde ha 1 år sedan. Nu har de krymt.. tror kanske att det är torktumlaren. Eller???
Ha en riktigt bra dag. Kram Aydan

Anonym sa...

Hittade precis hit men jag kommer komma tillbaka. Jätte fin blogg!

Liten Bod sa...

Fniss! Du är ju för kul :) Jag har så att det räcker och blir över jag med... De säger ju att det blir mer att tycka om, men då hävdar jag att det är jobbigt när man börjar bli helt oemotståndlig :) Ska också göra ett ryck nu, och skrämma en del kilon på flykten. Lyckat till! Kram, Tina

H A N N A S - F O R M sa...

Hej Gua!

Jag ler då jag lässer det du skrivit...inte för att jag tycker att det är roligt utan för att jag känner i gen mig så i allt du skriver...känner ofta så då jag kommer hit..
Hm, jag känner inte heller igen min mage...skule verkligen vija ha bort den...men jag tycker att det är sååååå trålkigt att gå på gym...eller friskis...så jag får väl köra på lite hemma...

Vet du vad? Jag har haft en period då jag tappat all min inspiration men nu...nu har den börjat komma tillbaka...det känns underbart...jag håller även som du på att städa ur alla mina skåp...känns så skönt..det blir lättare att andas.

Ha det nu så gott och lycka till med träningen!

VACKRA bilder som vanligt...njuter!

KRAM
HAnna

Anci sa...

Hej !
Nu är jag säkert helt ute och cyklar, men om du vill dela med dig av något så är jag väl galen om jag inte är med på det :)
Du skriver så underbart t o m om att vara viktig, med tonvikt på över. *Fniss*

Jag känner igen mig. Lycka till med att få jeansen att passa bättre.

Kram till dig
Anci

Anonym sa...

Åhhh...Superfin blogg om ett jättefint hem!
Insuper inspiration!!
Ha det gott!
MVH Maria

Annas skattkammare sa...

haha, du skriver så härligt! Jag skulle gärna ta emot men jag behöver verkligen inte mer än det jag redan har samlat på mig!
Vackra bilder!
Kram /Anna